Contra els chemtrails.

Avui li toca el rebre a un dels temes favorits dels conspiranoics. Els chemtrails. Hi ha diverses variants, però les més “pures” parlen que els governs i multinacionals (el que els conspiranoics denominen New World Order, NWO, com si el vell ordre mundial no els anés prou bé), posen drogues als avions amb les que “fumiguen” la població per tal de fer dòcils als ciutadans i que aprovin amb resignació les mesures que determinen. El primer que pots pensar és que no deuen passar massa avions d’aquests on opera l’ISIS o Ucraïna, però vés a saber.

D’on surt aquesta pari  teoria conspiranoica? De la documentació consultada (sí, aquestes coses no ens les inventem, els malvats), es tracta d’un tal Alex Jones, locutor de ràdio d’ideologia ultradretana de Texas, una mena de Jiménez Losantos d’allà, amplificada per un paio, Alan Watt, que viu de fer (i el que és pitjor, vendre) llibres sobre conspiracions governamentals i altres xorrades per l’estil. Meravellós, eh? En una data tan propera com 1996, aquests paios es dediquen a esbombar aquesta bogeria i després Internet fa la resta, amb blocs dedicats a conspiracions que es realimenten entre ells, on no existeix la verificació de fonts ni l’esperit crític.

Un cop introduïts en el tema, anem a destrossar-lo poquet a poquet. Disfrutem-ho.

Comencem amb el més obvi. Posar la “droja” als avions. No sé, una dosi equivalent a 100mg/hab. a cada un dels avions. A veure, per a una ciutat com Mèxic, de 12 milions d’habitants, cada avió requereix  1200kg. que has de tirar a l’aire amb la sort que la gent ho respiri. La cosa va d’una furgoneta sospitosa que ningú ha vist mai. No entra en una maleta això.

Imaginem que ho expliques a un conspiranoic. Aquest et diria “Sí, es pot posar en molts avions i la dosis puja”. Penseu que un analgèsic comú perquè faci efecte, te n’empasses 600mg. O sigui la dosis de 6 avions com aquest que imaginem, directe a la boca. Et caldran desenes d’avions per a aconseguir que dissolta en l’aire, es respiri una dosis suficient. A més tingueu en compte que ho “tiren” des de 3000m. o més. El volum d’aire és immens.

El nostre conspiranoic imaginari és molt pesat i diu “no, que va diluït al combustible”. Anem a veure. Si és així, els fabricants de motors ho sabrien. Un element diluït dins combustible d’aviació en quantitats com aquestes n’alteraria la composició. Si hi ha sort i la droga no queda dissolta/alterada dins el combustible. “Això ja ho han previst els del NWO, i tenen mecanismes” (ja us he dit que és molt pesat). Molt bé. Només una dada. La temperatura de combustió dins dels motors a reacció és de més de 1200ºC. Bàsicament converteix el combustible en plasma (nuclis atòmics i electrons lliures) i s’expulsa el gas calent per a propulsar-se. No existeix una mol·lècula que afecti al comportament dels humans que pot sobreviure a això. De fet no existeix mol·lècula que ho suporti. A la sortida a l’exterior, en refredar-se i barrejar-se amb l’aire enrarit de l’atmosfera, es genera CO2 i vapor d’aigua (a més d’altres elements resultat de la descomposició dels hidrocarburs), que en refredar-se fa les línies fines de núvols (de fet és el mateix principi físic/químic) que veiem al cel. Són aquestes línies les que els conspiranoics imaginen que porten la droga.

Per si no fos suficient amb això, ara que tinc al conspiranoic imaginari amb el cervell més col·lapsat que de costum, anem a rematar-ho.

  • El menys pràctic que es pot fer és tirar un gas des de 3000-5000m d’alçada, perquè és impossible que sàpigues on caurà. Els fumigadors de tot tipus volen a baixa alçada.
  • Els avions volen generalment sobre el mar, deserts, i en superfície, lluny de zones poblades. Tirar droga al mar no em sembla un bon sistema.
  • La conspiració és tan grossa, que en cap analítica de la sanitat pública, en cap estudi ambiental, en cap analítica d’aigua dels darrers 30 anys, ha aparegut rastre d’aquesta suposada droga. Això que a l’aigua hi surten els habituals metalls pesants, antibiòtics i cocaina. Però res que ens faci més dòcils.

Un últim alè del conspiranoic em diu “Ahà, i aleshores com expliques que abans de 1996 els avions no fessin esteles al cel?”. Una mica tanoca és, perquè ja he explicat com es fan les esteles. I a més, hi ha fotografies d’avions fent esteles de la combustió dels seus motors des de la IIGM. Es tracta del mateix efecte pel qual no s’avistaven OVNI’s abans de l’invenció dels avions

Jo només espero que el meu conspiranoic imaginari ara vulgui fondre’s de la vergonya i no tornar a esmentar el tema mai més. Però em temo que són personatges molt persistents.

Com a curiositat, dir que els avions també poden fer esteles només amb les ales, escalfant l’aire que xoca amb el front de l’ala i que corre fins a l’extrem de la mateixa. En els primers avions a reacció va ser un problema que els feia perdre la sustentació. I la solució (i per això alguns no fan aquestes esteles que no provenen del motor) es va anomenar dent de gos.

Altres versions menys exteses de la funció dels chemtrails són esterilitzar a la població, esterilitzar les espècies vegetals per tal de fer germinar només les de l’empresa que les ha modificades genèticament (sí, MONSANTO, no se’n perd ni una), o manipular el clima. Que tenint el HAARP, ja són ganes de fer servir els avions, que no poden sortir a volar si fa mal temps, en una bonica contradicció.

Conclusió. És una burrada del tamany de Júpiter. No li doneu més voltes, ni li dediqueu més temps.

Finalment, agraïr a Lluís Viñas, enginyer aeronàutic, l’estalvi de temps en esbrinar les temperatures de combustió dels reactors. Seria un gran enginyer malvat.

Anuncis

2 thoughts on “Contra els chemtrails.

  1. Sense ser un entès amb el tema, potser By-pass dels turbo fans actuals ajuda a la formació d’esteles de condensació envers els antics turbo reactors sense derivació d’aire.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s