Teràpia Neural, la que tinc entre el camal

Dimarts 23 de Febrer, Twitter frueix de bromes sobre l’aniversari del cop d’estat de Tejero i jo surto de la feina camí cap a la consulta de la llevadora.

Fa dies que m’he trobat un petit bultet a la meva zona íntima, no sembla res gaire greu, però em prenc molt seriosament la meva salut i més en aquella zona, ja que m’ha donat i em dóna moltes alegríes. Així que vaig demanar hora urgent al meu centre de salut de la Seguretat Social i, com sol passar, em van donar hora amb una llevadora, que farà la feina de cribatge i decidirà si és necessàri que em vegi un ginecòleg.

Ja a la consulta, la llevadora decideix demanar l’opinió de la ginecòloga, que es trobava allà mateix. Parlen entre elles, burxen a la zona, i em comenten que sembla un simple quist i el cos tendirà a eliminar-lo per si sol, però ja que em molesta i per accelerar el procés, si estic d’acord em punxen i intenten drenar-lo.

Accepto sabent que serà força dolorós i passo un petit calvari del que podran donar fe tres illes de cases al voltant del centre, pels meus crits. No aconsegueixen el seu propòsit, i la ginecòloga em recepta una pomada antibiòtica i aplicar-me calor a la zona.

Un cop la ginecòloga ha sortit de la consulta, la llevadora em confessa que aprofitant les punxades m’ha injectat un anestèsic local, fent servir un procediment que s’anomena Teràpia Neural. Desconec el concepte i em mostro interessada en el tema, ja que la llevadora sembla una entusiasta. M’insta a visitar la pàgina web www.terapianeural.com on podré trobar vídeos i estudis on s’explica. Començo a patir…

Demano hora per a una revisió la setmana següent i la noia del mostrador em diu que em dona hora per Teràpia Neural, sembla ser que tenen uns dies reservats a aquesta teràpia i tot. Pateixo més…

Així que arribo a casa i decideixo informar-me. El meu sentit malèfic no m’enganyava. La Teràpia Neural no es troba reconeguda per la comunitat científica i no hi ha estudis fiables que avalin la seva eficàcia. Però comencem pel principi: En què es basa? En què consisteix? Explica’ns Padma!

Com veieu, parteix de la teoria de que tot el que ens passa es deu a un desajustament de l’energia del cos i es soluciona amb injeccions subcutànies d’un anestèsic local (normalment procaïna) en concentracions molt baixes. Aquest anestèsic repararia el potencial elèctric de la membrana cel·lular i l’energia tornaria a fluir lliurement pel cos. Tot molt boig.

Aquesta teràpia neix al 1925 de la mà de dos metges alemanys, els germans Huneke, que van observar que injectant-li procaïna a la seva pròpia germana, li havia desaparegut una migranya. I ja està, van fer altres proves empíriques i es va decidir que, escolta, això del mètode científic és massa rotllo i sembla que alguna cosa funciona, així que pa’lante.

100 anys més tard aquí em trobo jo, on una llevadora i una ginecòloga, que suposadament no vénen del passat i a les que en part pago el sou, m’injecten procaïna a la part més sensible del meu cos, perquè sembla ser que tinc un desordre energètic o l’aura una mica tocada o algo així.

Suposo que si sou prou intel·ligents haureu entès que, si la teràpia neural treu lleugerament el dolor en algun moment és simplement per l’efecte de la procaïna, que en el meu cas va durar una hora, per després recordar-me de la família d’aquestes dues dones, ja que el dolor de les punxades va persistir una bona estona més.

image

Anuncis

2 thoughts on “Teràpia Neural, la que tinc entre el camal

  1. http://www.terapianeural.com/articulos/40-trabajos-de-master-y-postgrados/322-revision-bibliografica-de-terapia-neural-por-especialidades

    Abans d’afirmar que no hi ha base científica, informeu-vos millor. LA TN actúa neutralitzant irritacions del Sistema Nerviós Vegetatiu a través d’injeccions subcutànies (la majoria de vegades) de procaïna a baixes concentracions, amb efecte repolaritzador de la membrana cel.lular (un efectge més que demostrat).
    Cal fer una història de vida completa per poder deduir en quin lloc o llocs de la gran xarxa que forma el vegetatiu es troben les irritacions o bloquejos (cicatrius, peces dentals, amígdales…); en cada persona seran diferents.
    Punxar una cicatriu sense fer història de vida no és fer teràpia neural, sino aplicar un anestèsic local en un punt concret de l’organisme, però potser aquest no és el punt que està actuant com a camp interferent en aquell moment i en aquella persona.

    A la web http://www.terapianeural.com s’hi poden trobar una gran selecció d’articles i treballs de postgrau i màsters, que potser us poden resultar interessants.

    Gràcies.

    Dra Álvarez

    M'agrada

    1. Estimada Doctora Alvarez,
      Primer de tot, gràcies pel comentari. Agraïria, per això, que abans haguessis llegit l’artícle, on constataries que ja m’he informat i je consultat la pàgina web que comentes i he revisat els “artícles científics” que segons dius es poden trobar.
      No tinc res que afegir, ja que continuo pensant el mateix que ja hi ha escrit al meu article, que t’encoratjo a llegir.
      Salutacions.

      M'agrada

Deixa un comentari

